søndag den 4. december 2022

2. søndag i advent og julepynteri...

 

Det er blevet 2. søndag i advent, og jeg venter på at de kandidatstuderende afleverer seminartekster til den kommende uges specialeseminar.  De har deadline lige om lidt.

I mens kan jeg underholde med min juleopyntning her i lejligheden i Oslo.

Kubusstagen fungerer som adventsstage sammen med adventsnumrene som jeg købte på julemarkedet på arkitektskolen i Århus, som Lene og jeg besøgte tilbage i 2016.

De små nisser med hæklede huer, som min mor har lavet, er også fra 2016.

I stuevinduet hænger lidt forskelligt julepynt.  


Fra venstre i hængekrukken, har jeg pyntet med julepynten fra Liberty af Dronning Elizabeths hunde, som jeg købte da Christina og jeg var i London i 2019.


Jeg vil ikke udelukke at de får lov til at hænge efter jul.  For de er jo ikke særlig julede, vel?

De hvide stjerner i midtervinduet er flettet tilbage i 2017 af stjernestrimler i en ualmindelig lækker kvalitet fra Creative Papir, som jeg købte på Kreative dage-messen det efterår.  Måske du husker, at jeg netop det år flettede New Nordic Christmas Star af de strimler til adventskalenderen?

Yderst til højre hænger Arne og Carlos' julekugler, som Kristine har strikket til mig.  Dem fik jeg i 2018.

Det eneste nye julepynt, som ikke engang er ny, men først pakket ud nu, er fra Rom fra 2017.  Det er de smukke, delikate små engle som står i vindueskarmen.  Jeg lover at vise dem i løbet af ugen, hvis lyset er med mig.

I køkkenet hænger som sædvanlig de søde ballerina-engle fra Louise.  Dem fik jeg i adventsgave i 2018.

Det er alt fra mig for nu, mine studerendes deadline nærmer sig, og jeg må også være klar.

Ha' en god 2. søndag i advent!

/Bella 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...