lørdag den 21. oktober 2023

Origami-snefnug...

 

Jeg har foldet et første forsøg på origami-snefnug (snowflake). 

Eller måske det er en iskrystal eller en stjerne?

Uanset, så er det et klassisk og nemt stykke origamifolderi, som kræver seks dele, som samles ind i hinanden uden brug af lim eller lignende.

Jeg har foldet i papir der måler 10x10 cm.  

Papiret er fra Karen-Marie-klip og er reelt for kraftigt, men det var det jeg havde ved hånden.

Med den størrelse papir målet snefnugget 15 cm i diameter.  

Du finder en god videovejledning, hvis du googler "Origami snowflake How to make Beautiful 3D SnowFlakes Origami" på YouTube.

Den er flot i hvid, og flot når den ikke er for stor.  Jeg synes også at den er et fint bud på julepynt til vinduesophæng.

Jeg skal i hvert fald lave nogle flere i noget mere velegnet papir ;-)


/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...