mandag den 2. oktober 2023

Perlekæde med gyldne perler og forgyldt lås...

 

Den første mixkæde med ferskvandsperler som jeg har syet af perler fra poserne i gemmerne er denne, som er den sidste jeg viser i blogindlægget.

Efter af have vist perlerne kom de tilbage i hver deres pose, og da jeg strengede kæden op til syning, kombinerede jeg perlerne intuitivt, og det blev til dette design.  

Det er min erfaring, at man ikke så tænke så meget over hvad der går godt sammen, for så bliver det så konstrueret og for planlangt.

Jeg har monteret perlekæden med en flad, forgyldt hægtelås, som jeg synes klæder perlekæden og dens udtryk. 

Perlekæden er syet på almindelig perlertråd slået af tre tråde.  Man måler seks gange perlerkædens længde op, lægger perletråden dobbelt og trækker perlerne på den dobbelte tråd (det hedder at strenge op).  Herefter starter man med at montere låsen, og der syes knude mellem hver perle, for så at afslutte med låsen igen.  

Se evt. her og her, hvis du er interesseret i perlekædesyning.


/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...